Rekomendacje dla psychologów
Stowarzyszenie posiada możliwość przyznawania rekomendacji psychologom oraz psychoterapeutom. Dla uzyskania rekomendacji Polskiego Stowarzyszenia Psychologów, Psychoterapeutów i Lekarzy konieczne jest spełnienie warunków określonych przez to Stowarzyszenie. Rekomendacje przyznawane są wyłącznie członkom Stowarzyszenia.
Utrata rekomendacji wynika z:
- rezygnacji z członkostwa w Stowarzyszeniu,
- utraty członkostwa decyzją władz Stowarzyszenia,
- utraty prawa wykonywania zawodu,
- braku kontaktu z osobą rekomendowaną, co uniemożliwia skuteczne powiadomienie o wygaśnięciu rekomendacji,
- braku odebrania dokumentów rekomendacyjnych w terminie pół roku od daty zawiadomienia o przyznaniu rekomendacji,
- braku odnowienia rekomendacji ze względu na brak złożenia wniosku o jej odnowienie w terminie lub brak spełnienia warunków do jej przedłużenia.
Lista osób posiadających rekomendacje Stowarzyszenia publikowana jest na stronie internetowej Stowarzyszenia, na co osoby ubiegające się o rekomendację wyrażają zgodę bezterminowo. Dane osób, które utraciły rekomendacje, niezależnie od przyczyny tej utraty, nie są publikowane na stronie internetowej Stowarzyszenia.
Reaktywacja członkostwa w Stowarzyszeniu uprawnia do przystąpienia do odnowienia rekomendacji. Wymagany jest w tym celu kontakt z władzami Stowarzyszenia.
Rekomendacje są czasowe, z możliwością odnowienia.
W przypadku nie przystąpienia do odnowienia ważności rekomendacji następuje jej wygaśnięcie i zaprzestanie publikowania nazwiska tej osoby na stronie internetowej Stowarzyszenia. Do osoby takiej kierowane jest jednorazowo pismo informujące o wygaśnięciu rekomendacji z informacją o możliwości jej odnowienia. Możliwość zawnioskowania o odnowienie rekomendacji to 14 dni od dnia doręczenia pisma informującego o wygaśnięciu rekomendacji. Po tym terminie konieczne jest przejście pełnej procedury, jak przy pierwotnym uzyskaniu rekomendacji.