Członkiem zwyczajnym Polskiego Stowarzyszenia Psychologów, Psychoterapeutów i Lekarzy (dalej: Stowarzyszenia) może być każda osoba fizyczna, która posiada obywatelstwo polskie, cudzoziemiec mający miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, cudzoziemiec niemający miejsca zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jeśli ukończyli studia wyższe z zakresu psychologii lub medycyny.

W celu stania się członkiem Stowarzyszenia konieczne jest złożenie deklaracji członkowskiej, uwierzytelnionej notarialnie kserokopii dyplomu ukończenia studiów wyższych z zakresu psychologii lub medycyny oraz zgody RODO.

Członkiem zwyczajnym staje się po złożeniu pisemnej deklaracji, na podstawie decyzji Zarządu Stowarzyszenia. Decyzje Zarządu Stowarzyszenia pozostają autonomiczne. Złożenie deklaracji nie powoduje gwarancji przyjęcia do Stowarzyszenia.

Każdy kandydat na członka Stowarzyszenia ma obowiązek zapoznać się z treścią statutu.

Członkowie Stowarzyszenia mogą korzystać ze zniżek przewidzianych przy opłatach za uczestnictwo w odpłatnych aktywnościach organizowanych przez Stowarzyszenie dla psychologów, psychoterapeutów, lekarzy i innych osób.

Z przynależnością do Stowarzyszenia wiążą się następujące opłaty:

  1. wpisowa – jednorazowa w kwocie 100 zł
  2. Składka członkowska – opłata roczna w kwocie 100 zł

Po otrzymaniu decyzji pozytywnej o przyjęciu do Stowarzyszenia członek zobowiązany jest do przesłania zgody RODO dla członków na adres siedziby Stowarzyszenia w terminie 7 dni od dnia doręczenia decyzji Zarządu.

Utrata członkostwa następuje m.in. na skutek:

  • pisemnej rezygnacji złożonej na ręce Zarządu,
  • śmierci członka,
  • wykluczenia przez Zarząd:
    • z powodu łamania statutu, regulaminów i uchwał władz Stowarzyszenia,
    • z powodu notorycznego niebrania udziału w pracach Stowarzyszenia,
    • z powodu zaległości w opłacaniu składek za okres2 (dwóch) lat (przed wystarczające jest jednorazowe upomnienie wysłane do Członka Stowarzyszenia listem poleconym na wskazany przez niego adres lub pocztą elektroniczną na podany przez niego adres lub z którego do tej pory prowadził on korespondencję ze Stowarzyszeniem),
    • na pisemny wniosek członków Stowarzyszenia, z ww. powodów,
  • wykluczenia w ramach kary Sądu Koleżeńskiego.
  • z innych przyczyn na podstawie uchwały Walnego Zebrania Członków.

W przypadku utraty członkostwa następuje utrata przyznanych rekomendacji.

Członek Stowarzyszenia wykluczony z powodu nieopłacania składek może starać się o ponowne przyjęcie do Stowarzyszenia po uiszczeniu zadłużenia powstałego do daty jego wykluczenia z tytułu zalegania z opłatą składek.

 

Preferencje plików cookie
Szanowni Państwo, nasz serwis stosuje pliki Cookies aby zapewnić jego prawidłowe działanie. Możecie określić warunki przechowywania lub dostępu do plików Cookies klikając przycisk Ustawienia. Zalecamy zapoznanie się z Polityką prywatności i plików Cookies.
Preferencje plików cookie
Wykorzystanie plików cookie

Szanowni Państwo, nasz serwis stosuje pliki Cookies aby zapewnić jego prawidłowe działanie. Możecie określić warunki przechowywania lub dostępu do plików Cookies. Zalecamy zapoznanie się z Polityką prywatności i plików Cookies.

Więcej informacji

W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących naszej polityki dotyczącej plików cookie prosimy o kontakt.